高木沙織 Saori Takagi 「めいめいきれいにひかってゆれる」

-Please scroll down for English texts-

この度、
S.Y.P Art Space では高木沙織の個展 めいめいきれいにひかってゆれる‒を開催します。

会期 2018128日(土)−1216日(日)
時間 13:0020:00  *月曜、火曜、水曜は休廊 最終日は17:00まで
オープニングパーティー : 128日(土)17:00 – 20:00

展示について
学生時代に学んだ版画の制作では、どんな版であっても、何版あっても、1つの紙に絵が集約されることに面白さを感じていました。それは「様々なものが同列の次元にある」というコンセプトに変化していき、大学卒業後はそのコンセプトに重きを置いた作品を、コラージュやインスタレーションの形で制作してきました。今回の展示では表現方法を油彩に絞り、より深く自分の制作について考えたいと思います。

展示のタイトルであるめいめいきれいにひかってゆれるというのは、宮沢賢治の「ソックスレット」という詩の一節です。 詩の中で光っているのはフラスコの中の溶液ですが、作品と、自分と自分以外の他者がそれぞれに光って揺れるようなイメージを込めて、展示を構成します。                          

高木沙織

 

Saori Takagi Solo Exhibition « Mei-mei kirei ni hikatte yureru »

2018.12.8 Sat. – 12.16 Sun.   Close at Mon,Tue,Wed.
13:00-20:00
Opening Party : 12.8 Sat  17:00 – 20:00

During my training at the art university, I learned the technique of woodcut print that I found fascinating because of the fact that one paper could contain as many different prints as you want. This idea of  woodcut reliefs being transformed and leveled off into a flat surface as paper led me to come up with the concept of « different things on the same dimension ».

After graduating from the university, I focused on developing this concept through collages and installations. However, for this exhibition, I decided to use the oil painting technique, that I haven’t used since university, in order to think further of this concept.

The title of this show « Mei-mei kirei ni hikatte yureru » refers to a passage of a poem called « Soxhlet » by the Japanese writer Kenji Miyazawa. It describes the image of a liquid inside a flask where its particles shine and vibrate independently but giving the impression of an unity. This image is what I try to accomplish with this exhibition.